برگزاری نشست تخصصی توسعه نیروگاههای خورشیدی با رویکرد مدیریت ناترازی انرژی و جذب سرمایهگذاری
جلسه تخصصی بررسی روند احداث نیروگاههای خورشیدی شهرستان تویسرکان با حضور عبدالله قمری مسئول دفتر نماینده شهرستان، علی افشاری معاون عمرانی فرمانداری، رضا کریمپور مدیر توزیع نیروی برق و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و سرمایهگذاران بخش خصوصی شهرستان در مدیریت توزیع نیروی برق تویسرکان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان ؛ در این نشست، با تأکید بر سیاستهای کلان کشور در حوزه گذار انرژی، کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، توسعه نیروگاههای خورشیدی بهعنوان راهکار پایدار تأمین انرژی، کاهش تلفات شبکه و افزایش تابآوری زیرساختها مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین موضوعاتی نظیر تسهیل صدور مجوزها، تأمین اراضی مستعد با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، استفاده از ظرفیت اراضی کمبازده، توسعه نیروگاههای مقیاس کوچک متصل به شبکه، حمایت از نیروگاههای پشتبامی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و بهرهگیری از ظرفیت صندوقهای حمایتی و تسهیلات بانکی بررسی شد.در ادامه، روند پیشرفت فیزیکی پروژههای در حال اجرا، چالشهای اتصال به شبکه، الزامات فنی پست و خطوط، مدیریت بار و برنامهریزی جهت بهرهبرداری پیش از پیک مصرف سال آینده مورد ارزیابی فنی قرار گرفت.
در حاشیه این نشست نیز میثاقنامه طرح ملی «سبا» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی توسط حاضران امضا شد.